Kui palju maksab koduleht?


Kodulehe maksumuse arvutamine pole nii lihtne nagu arvata võiks.

Olen HansaNetis sageli seisnud vastamisi kliendi küsimusega: "Kui palju maksab koduleht?". 15 aasta jooksul oleme HansaNetiga valmistanud tuhandeid erineva suuruse ja eesmärgiga kodulehti, kuid sellegipoolest pean tunnistama, et siiani ei tea ma lihtsat vastust sellele küsimusele.

Siin mõned põhjused, miks on antud küsimusele lihtsa vastuse andmine praktiliselt võimatu:

 

1. Kodulehe loomist tuleks vaadata kui teenust, mitte toodet
Kodulehe tellimist ei saa võrrelda riiulitoote soetamisega sest lõpptulemus sõltub mitmete osapoolte visioonist ja koostööst.
Vaadates kodulehe loomise protsessi kui teenust, on lihtsam mõista, kuidas lõpphind kujuneb - planeerimise, analüüsi ja loovtöö käigus.

2. Kodulehe loomine eeldab planeerimist
Detailsus on kodulehe loomise olulisim märksõna - see mõjutab lõpphinda märkimisväärselt. Näiteks: soovite kodulehele pildi üleslaadimise funktsiooni. Võiksin teile esitada 50 erinevat küsimust ning vastustest tulenevalt saaks lahenduse valmistada kas 1 või 100 töötunniga.

Kui suuri pilte saab üles laadida? Millises formaadis saab pilte üles laadida?
Kas pilte peaks saama lõigata, kadreerida peale üleslaadimist? Küsimusi jätkuks veel ja veel.

3. Pakkumised on liiga subjektiivsed
Kodulehte on võimalik valmistada 100'l erineval meetodil. Kui te mind ei usu siis võtke erinevatest firmadest hinnapakkumine ja te veendute selles ise.
Meil on olnud kliente, kes on saanud samale päringule hinnapakkumisi vahemikus 1000€ - 20000€. Kuidas on see võimalik?

4. Mõiste "hea koduleht" on inimestele erineva tähendusega
Arvamusi, kuidas kodulehte valmistada on seinast seina. Ükski nendest pole ei õige ega vale. Näiteks võib mõni kujundaja pakkuda välja lahenduse, kus kodulehe kujundus näeb välja nagu kunstiteos. Programmeerija võib pakkuda, et parim viis on koduleht kõige kaasaegsamat koodi kasutades nullist üles ehitada. Turundaja võib kiita lihtsat ja SEO'le orienteeritud kodulehte. Hea koduleht aga sõltub sinu äri eesmärkidest ning sellest, mida soovid saavutada. Valmistamismeetodid tuleks vastavalt sellele valida.

5. Hinna määramiseks on mitmeid meetodeid
On kaks põhisuunda, kuhu kodulehe hinnastamise puhul liikuda: fikseeritud lõpphind või tunnipõhine.
Fikseeritud hinna puhul kujuneb kindel lõppmaksumus (nt.5000 €). Tunnipõhise puhul tunnihind (nt. 45 €) ning projekt kestab nii kaua kui vaja.

Fikseeritud hinnapakkumised on kodulehe loojatele tihtilugu õnnemäng sest "halli ala" on üsna palju.
Tunnipõhine hinnastamine võimaldab klientidel näha koostööd rohkem teenusena, mille abil tuleb efektiivselt saavutada tulemus. 
Ostes aega, ostab klient ühtlasi ka usaldust ja valib hoolikamalt, kellega koostööd teeb.

6. Kodulehe loomine on loominguline protsess ja ei oma kindlaid standardeid
Kodulehtede valmistamise valdkond on noor ning ei oma väga kindlaid standardeid. Erinevates ettevõtetes luuakse erinevaid lahendusi nii sisult kui vormilt. Kodulehti on võimalik luua erinevaid programmeerimiskeeli, platvorme ja süsteeme kasutades. See tõsiasi süvendab enamgi arusaama, et kodulehte on võimalik luua 1000 erineval viisil. See teeb hinna määramise ja võrdlemise küllaltki keerukaks.

Kui palju maksab koduleht?
Sellele küsimusele ei ole alati lihtsat ja kohest vastust.